Thursday, January 18, 2007

Little Miss Sunshine

Ett par varningens ord:

- Närma dig denna film som en komedi, ingenting annat. Det finns en överhängande risk att bli besviken om du tror dig ska se en trasig-familj-med-djupa-neurotiska-problem-film. Detta är och förblir en komedi.

- För guds skull! Se den inte tillsammans med kaskadskrattande medelålders kvinnor och män (exempelvis på bio), risken finns att de tar patent på att tolka filmen, innan du ens hunnit se inledningen.

Jag fnissade mig igenom denna film (ibland skrattade jag högt) vilket gör den till en av de bättre komedier jag sett på länge. Jag skulle dock inte bli besviken om vissa sekvenser (som en viss persons död och efterföljande Jim-Carrey-komik) skulle plockas bort. Nej, det skulle snarare kanske till och med höja betyget en aning.

3/5

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home