Saturday, February 24, 2007

Arkiv X - Fight The Future

Jag såg den här filmen första gången tillsammans med Chalmers Aerospace Club och tyckte verkligen inte om den. Innan jag såg den denna gång så tänkte jag att mitt tidigare dåliga betyg antagligen berodde på att jag inte hade så mycket X-files i bagaget man borde ha för att uppskatta den. Men så fel jag hade. Det handlar inte om Arkiv X-bagage, det handlar om en dålig film. Från att i serien behandla tysta konspirationer och några få skräckinhopp, har man plötsligt trott att det i film är nödvändigt att använda alla billiga skräckfilmseffekter man kan passa in. Vad var det där med den galna alien? Jag hoppas innerligt att denna film var ett snedsteg och att den är glömd till säsong sex.

stark2/5 (det är ju ändå Arkiv X)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home