Saturday, April 14, 2007

Farväl Falkenberg

Denna film var svår att betygsätta. På ett sätt är det en ganska fin och lågmäld film som försöker bygga en realistisk bild av unga människor. På ett annat sätt är det en stundtals ganska tråkig film med försmak för forcerade dialoger. Det jag mest irriterar mig på (förutom dialogerna) är att jag aldrig riktigt lär känna de fem barndomsvännerna och deras liv tillsammans känns platta och meningslösa. När "vändpunkten" kommer känns resan dit ännu mer intetsägande än innan och resten känns som ett stort jaha. Det jag tyckte om med Farväl Falkenberg var bilden av svensk sommar när den är som bäst. Jag längtar till sommaren!

stark2/5

Labels:

3 Comments:

Blogger Faen ingen frue said...

iih, har ett filmtips: "pulse" (ännu en amerikanisering av en japan)
jag tror att jag skrek högt två gånger, det är ganska mycket ;-) finns som axxo på piratebay. att se!

3:27 PM  
Blogger Maliee said...

Jag har sett den japanska, och om jag minns rätt var den också skräckig och bra! Men kanske ska ge mig i kast med den amerikanska versionen då.

3:45 PM  
Blogger Faen ingen frue said...

hihi, såklart att du har sett den!nja, jag har hört ryktas att den japanska är bättre. den amerikanska har veronica mars i huvudrollen, men den tog sig ändå, efter en intetsägande inledning.

5:06 PM  

Post a Comment

<< Home