Friday, August 24, 2007

J.K. Rowling - Harry Potter and the Deathly Hallows

Ibland går jag ifrån min vanliga hata-lyckliga-slut-image och läser/ser mig igenom ett slut med ett stort leende på läpparna. Så var fallet med sista (?) Harry-boken. Femte, sjätte och nu sjunde boken var lika spännande och bra allihopa. Fastän jag nästan är 25 år läser jag dessa böcker med glädje och jag fnyser åt alla som tittar konstigt och viskar "ba- ba- barnbok..." Jag slår vad om att ni aldrig läser böcker ändå så. Hmpf...

4/5

Labels:

1 Comments:

Blogger Nata said...

Visst var den underbar? Jag var orolig ett tag, riktigt orolig, så bra läsning förtjänar ett värdigt slut. Värdiga slut är svåra. En tragedi hade inte funkat. Än mindre sockersött allt-blir-bra slisk. Jag läste med oro fram till kanske de sista 100 sidorna, där släppte allt och jag visste att jag kommer bli nöjd oavsett vad som händer efter det här. Det blev ett inte allt för smetigt livet-är-som-det-är-och-det-är-ganska-bra slut. Och Snape, jag visste det, haha alla tvivlare! (:

För övrigt borde folk läsa mer barnböcker. Det skulle de må bra av.

6:53 PM  

Post a Comment

<< Home