Tuesday, October 02, 2007

Stranger Than Fiction

En helt underbart fantastisk film om Harold Crick som plötsligt en dag hör hur en kvinnoröst beskriver hans liv in i minsta detalj. Och inte nog med det, hon säger också att han ska dö inom kort.

Filmen är otroligt vacker och snygg. Historien griper tag och skakar om och lämnar inte en vrå oberörd. Jag älskar det! Det kändes som en solklar femma rakt igenom ända till slutet när allt blir puttinuttigt och inte alls ihopvävt med resten av historien. Men å andra sidan så är jag inte ensam att tycka detta, till och med karaktärerna i filmen känner samma sak. När de säger precis det jag tänker så kan jag inte låta bli att le lite, vem var egentligen karaktären; han eller dem? Och vem är betraktaren; dem eller jag? Detta är briljant.

stark4/5

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home