Sunday, April 13, 2008

Blade Runner

Jag är så glad att jag har mitt kära filmsällskap, vilka skulle annars berätta hur saker och ting i filmer vi ser ligger till? Saker jag missar och som kanske min bättre hälft också missat plockas upp och diskuteras. Det är härligt!

Över till Blade Runner. Som någon i samma eminenta sällskap så fint uttryckte det: Då var den luckan i min populärkulturella ryggsäck igenfylld. Mest så känns det faktiskt. Inga aha-, åhå-, ihi-känslor alls. Missförstå mig rätt nu, det var en bra film men inte på långa vägar så fantastisk som jag invaggats att tro.

Framtidsscenarion i storstadsmiljö med massa regn är oftast intressanta, så också denna gång. Det fanns dock inget extra som gjorde mig ens i närheten av lyrisk.

Och så blev det en enda lång upprepning av den gamla välkända trean.

3/5

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home