Wednesday, April 02, 2008

X-files S09

Jag behövde en paus från Arkiv X. Det tog närmare bestämt ett år innan jag började se sista säsongen efter att på bara någon månad ha plöjt de första åtta säsongerna. Denna sista säsong var dock inte värd att vänta så länge med, hade det inte varit Arkiv X och om jag inte gillat att slutföra saker jag påbörjat, hade jag ångrat att jag lade ner så många timmar på den. Efter några briljanta säsonger och några bra säsonger avslutas här serien i ett rejält magplask. Inga gouvernment conspiracies att tala om och allt som liknar något att hänga i julgranen förkastas alltför snabbt. (Exempelvis Dogetts försvunna son) Och sista avsnittet, att det ens fick heta The Truth är som att pissa på X-files-graven. The Great Return of Mulder var inte heller särskilt upphetsande.

X-files-fan som jag ändå är, längtar jag till filmen. Premären, here I come!

2/5

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home