Wednesday, March 19, 2008

VM i konståkning - Scandinavium

Jag har nog aldrig intresserat mig för konståkning i någon större skala men när biljetterna till invigningen och paråkningen (och dessutom världsmästerskap!) såldes för 150 kronor så måste man ju testa. Invigningen var ganska tråkig och ospektakulär, jag menar Robert Wells? Sofia Källgren? Konstig kille? Simpsonsdansarna? De där tjejerna som åkte skridskor och vevade omkring med band och lysande pinnar, de förstod grejen med invigning av KONSTÅKNINGSVM. Så tillslut blev jag nöjd ändå. I början av paråkningen förstod jag inte vad som var bra eller dåligt men tillslut kunde jag se skillnad på par som skulle hamna runt 40 poäng och de som skulle få 70 poäng. Bra gjort av mig! Konståkning har definitivt blivit mer intressant efter detta.

Det enda jag inte förstår är varför man väljer så extremt fula kläder när man faktiskt befinner sig i ett sammanhang där man får och ska klä sig i starka färger och helglitter? Om jag fick klä mig i hellila glitter hade jag gjort det snyggt! Uzbekistan var de enda med lite stil i varje fall (killen).

4/5

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home