Monday, October 13, 2008

Selma Lagerlöf - Anna Svärd

Här kan jag egentligen bara fortsätta från mitt förra inlägg om Charlotte Löwensköld och försöka beskriva hur fantastisk jag tycker denna historia är. Jag älskar det gamla med gårdfarihandlare, tiggarungar, herrskap, prästfolk och tattare. Jag tycker det är sjukt spännande med människor som inte ser det minsta klart på saker och ting utan låter sig förledas av både det ena och det andra. Jag gillar tappra människor som har hjärtat på rätta stället och är sådär moraliska och låtsas vara på ett sätt för att skona andra och jag tycker det är så härligt när andra rättrådiga människor ser detta och allt blir så rosaskimrande fluffigt bra. Jag glädjer mig åt förbannelser och spökhistorier och söndagskyrka och predikningar och bjudningar och lusthus och kramsäckar.

5/5

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home