Monday, March 17, 2008

Blood Simple

AB tjatade till sig denna film för visning i vår filmklubb och jag måste erkänna att jag inte var alltför peppad. Det hela slutade dock med att jag aldrig mer ska misstro AB:s filmsmak!

Blood Simple är en härligt mörk spännande historia om saker man gör som man inte borde. Under filmens gång satt jag hela tiden med en klump i magen och en röst i bakhuvudet som skrek "NEJ! Gör det inte!". Slutet var riktigt, riktigt bra. Långsamt, metodiskt, spännande och med en fin avslutningsreplik.

4/5

Labels:

4 Comments:

Blogger André said...

Haha! Kan bara hålla med. Du får ta och gå och se No country for old men på bio. Även den mycket bra!

3:33 PM  
Blogger Maliee said...

Jag blev mer sugen på den nu! Vårt filmsällskap är inte bara trevligt, det ger mersmak också!

6:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Filmen var helt underbar! Och titta här vilken fin bioaffisch den hade när det begav sig, med neonslingor från Cocktail...

10:58 PM  
Blogger Maliee said...

Haha, den var ju skitfin!

12:41 PM  

Post a Comment

<< Home