Friday, March 07, 2008

American Psycho

Min förkylningsperiod har gått i filmens och obligatoriska-skolsakernas tecken. Jag började med American Psycho. Det min snoriga hjärna uppfattade var något helt annat än jag hade fått för mig. (Varför har jag alltid en syn på vad filmer ska handla om innan jag sett dem?) OBS! SPOILER! Det här med att han egentligen inte dödade någon utan bara fantiserade, drömde jag det i min sjuka hjärna eller var det verkligen så i filmen? (Uppskattar upplysande kommentar från någon som sett den)

Annars var det en ganska tråkig film. Jag trodde den skulle vara blodigare och blev nästan besviken fastän jag inte gillar blodiga filmer. Falsk marknadsföring. När Bateman och vänner jämför visitkort är det bra men det är nästan allt.

svag3/5

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home