Saturday, March 01, 2008

Kylan

Min teatererfarenhet består i några besök på Göteborgs Stadsteater senaste åren. I torsdags bröt jag dock min går-inte-på-teater-trend och såg (snarare upplevde!) premiären av Kylan på Teater Sesam, Chapmanstorg. Och vilken lycka! Teater behöver inte vara opersonlig, överspelad och tragikomisk. Den kan vara medryckande, känsloframkallande, pretentiös och fantastisk!

Kylan handlar om den ångest och depression vi alla har upplevt någon gång och jag tycker skådespelarna verkligen fångade känslan och förmedlade den till oss i publiken. Dansen med sängen är ett bra exempel där de visar hur svårt det kan vara att röra sig när man är mitt i en må-dåligt-period.

Så bor ni i Göteborg och är lediga ikväll, ta er till sista föreställningen klockan 19.00!

5/5

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Schysst inlägg! Den 8:e oktober kör vi igen, kommer du och kollar?

10:51 PM  
Blogger Maliee said...

Kanske kanske kanske. Beror på hur min kräkningskvot ser ut.

11:33 AM  
Blogger Maliee said...

Oj vad tråkig jag lät men jag är "långvarigt sjuuuuuuk" och känner mig ganska miserabel i allmänhet. Hade gärna gått om jag trodde att jag kunde gå utanför dörren utan att kaskadspy på er fina pjäs.

3:29 PM  

Post a Comment

<< Home